Konečně to přišlo, po dvou měsících usilovné práce jsme ušetřili na náš první větší výlet a za svůj cíl jsme si zvolili Fiji, exotické souostroví v srdci Pacifiku. Letenky jsme si koupili s nízkonákladovou leteckou společností Jet Star, abychom co nejvíce ušetřili, a ubytování si našli přes server airbnb. Toužili jsme během pobytu co nejvíce nasát místní atmosféru a seznámit se s lidmi, kteří zde žijí. Náš plán vypadal tako dobrodružně, že se k nám připojila i Helenka z AustraliaOnline, kde jsme se vyřizovali cestovní pojištění. Protože je Heli opravdu dost pečlivá, napadlo ji pár dní před odletem ještě ověřit u kolegů z AustraliaOnline Travel, které jsme původně kupováním letenky nechtěli obtěžovat, zda na Fiji platí vízová povinnost. Kolegové ji ujistili, že občané České republiky pro udělení vstupu na území Fiji víza předem nepotřebují, ovšem zároveň upozornili, že platnost pasu musí být ještě nejméně šest měsíců od vstupu. A tam začal trochu problém, protože Helenčin pas končil o deset dní dříve, než měl. Celý tým AustraliaOnline s námi ihned začal celou situaci řešit, nicméně tou dobou, v pátek odpoledne, už nikdo nebyl na konzulátu, a možnosti přebookovat letenky se nám chtělo vyhnout. Nakonec pomohl Michal z AustraliaOnline a s Helenkou udělal online check-in, který by mohl odbavení dost usnadnit. Musela mu ale slíbit, že napříště už poletí jen přes cestovní agenturu AustraliaOnline Travel. 🙂

Nakonec všechno dobře dopadlo, já a Heli jsme v pondělí ráno odletěly na Fiji a skutečně si první dny náramně užily. Naší základnou bylo městečko Sigatoka, kde jsme se seznámily s rodinou provozující krámek s ručně vyřezávanými předměty, a prohlédly si samotnou výrobu. Navštívily jsme tu místní festival a viděly ten nejrychleji se točící kolotoč na světě. Jeden den jsme strávily ve městě Suva a celou cestu si užívaly výhledy na Korálové pobřeží. Další den jsme věnovaly snaze dostat se do vesnice Navunikabi, ukryté v čarokrásných vnitrozemních horách. Po několika peripetiích se nám podařilo najít v nedalekém městečku řidiče, který byl ochotný nás tam po kamenité cestě dovést a po několika hodinách pobytu ve vesnici nás zase dovést zpět. Jsme opravdu rády, že nám tenhle zážitek neušel, protože byl jedním z nejpůsobivějších v našich dosavadních životech. Ač poměrně chudí, tak neskutečně radostní a šťastní místní obyvatelé nás přesvědčili, že Fiji nemá daleko k pozemskému ráji. Ostatně radost a přívětivost nás na Fiji provázela na každém kroku. Každý k nám byl velice přátelský, ať už během jízdy autobusem nebo při nakupování ovoce a zeleniny přímo na ulici, místní se s námi bavili, seznamovali se a každý se na nás usmíval. Stokrát za den jsme slyšely a následně zopakovaly „bula“, což je taková obdoba havajského „aloha“. Nakonec jsme si užily i několik věhlasných pláží, z nichž ta nejkrásnější byla pláž Natadula, po které jsme se původně chtěly projet na koni, ale kvůli těsnému časovému plánu jsme nakonec od takového záměru upustily.

Když jsme se o šest dní později snášely zpět do Sydney, byly jsme plné nových dojmů, zážitků na celý život a energie do dalších pracovních týdnů. Ačkoli jsme odlétaly ve dvou, zpátky jsme se vraceli ve třech, protože náš tým po několika nadšených zprávách doplnil i můj přítel Martin, kterému ve škole dovolili jeden týden absence. Nahradí si ho v jednom z týdnů prázdnin, které má v říjnu. Díky jejich vstřícnosti si tak mohl trochu té krásy užít s námi. I přes počáteční zmatky a stres se nám tak podařilo užít si skvělou dovolenou. Pokud vás zajímají jakékoli podrobnosti nebo doporučení, zajděte si do kanceláře AustraliaOnline v Sydney a Helenka vám bude moc ráda vyprávět. A nezapomeňte ke koupi letenky přizvat odborníky z AustraliaOnline Travel, alespoň vás nebude čekat tak nemilé překvapení, jako nás. Alespoň my už na příští dovolenou neletíme bez jejich asistence. 🙂

3 cestovatelské tipy:

• Rozhodně si nenechte ujít příležitost cestovat místní dopravou, v každém autobuse bylo náramně veselo
  • Vydejte se do hor v centrální části hlavního ostrova Viti Levu, severně od Pacific Harbouru. Budete potřebovat terénní auto nebo svezení od místních (ze Suvy pravidelně odjíždí i truck do zdejších vesnic). Výhledy, které se vám naskytnou, ale určitě budou stát za to
  • Sice se jedná o turisticky vytíženou pláž, ale užijte si Natadulu u hotelu Intercontinental. Pokud přeplavete úžinu na levé straně, dostanete se na ostrůvek obehnaný další krásnou pláži, kde už tolik turistů nepotkáte